reklama

Takmer Pavia

„Do Pavie určíte musíš isť!“ Dobre teda, milá Pavia. Nechám sa ukecať. Vymením Ťa za romantické Como. A dnes Ťa idem navštíviť. Ideme Ťa navštíviť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Už si Ťa predstavujem. Samozrejme, že si krásna. Máš všetko, čo majú ostatné talianske mestá, a okrem toho máš rieku Ticino. Máš most, cez ktorý sa prechádzal sám Albert Einstein a máš slávnu univerzitu, založenú v roku 1361, kde študovali či vyučovali samí vzdelanci ako Carlo Goldoni, Gerolamo Cardano, Gerolamo Saccheri, Ugo Foscolo, Alessandro Volta, Lazzaro Spallanzani, Antonio Scarpa, Carlo Forlanini, Camillo Golgi. Zatiaľ mi je známy len vynálezca batérie Alessandro Volta. Vďaka pánovi profesorovi Sýkorovi, ktorý na nás štyri roky precvičoval zvláštne praktiky šikano-prudko-vzdelávania, na Voltu určíte nikdy nazabudnem. Zásluhy ostaných vyššie uvedených si okamžite po tvojej návšteve naštudujem na wiki. Sľubujem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Viem, že dnes budeš v mrazivom slnečnom dni rozkošná. Slnečné lúče mi budú svietiť do tváre a ja budem šťastná, keď budem kvôli nim škúliť a keď sa mi na čele vytvorí moja rugina (vráska). Prejdem sa po rovnakom moste, ako sa prechádzal Einstein a navštívim aj Duomo. Pokochám sa pár freskami a budem obdivovať i street art. Pretože: Senza l´arte avremmo bisogno di troppe spiegazioni (Bez umenia by sme potrebovali príliš veľa vysvetľovania).

Obrázok blogu

Po sviežej prechádzke mi určite bude zima, budem mať mani gelati (ľadové ruky) a zatúžim po horúcej čokoláde a sladkom croissante.

Mattosky mi bude prekladať latinské nápisy na stenách univerzity. Bude mi rozprávať príbehy z histórie a ja zase raz budem uveličená, aký je ´múdry´. Potom mu isto poviem, že vtedy je najviac sexy. Keď mi prekladá verše z latinčiny, rozpráva bájky o Cézarovi a keď mi vysvetľuje, ako historik Lorenzo Valla na základe slova ´diadém´ odhalil, že listina bola pápežom sfalšovaná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Moja krásna Pavia, počas môjho navštívenia Ťa, budem obdivovať červené tehly na Pizza della Vittoria. Naučím sa nové talianske slovíčka ako napr. riscatto (vykúpenie) a z latinčiny si nechám vysvetliť nápis PAR INGENIO VIRTUS . Ozrejmím si, že slnečné hodiny sa nenazývajú orologio ale meridiana. Budem zase raz žasnúť nad starodávnymi balkónmi a drevenými roletami. A aj nad žltými konskými guľami. Konečne zbadám v Taliansku pravé slovenské slovo – slovo Janko.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Áno, Pavia, budeš určite krásna!

Pripraviť sa, pozor, štart! Vyrážame!

Takmer vyrážame. Blížime sa k parkovisku. Matossky mi hrdo ukazuje svoje (tretíkrát havarované a konečne tretíkrát čerstvo) opravené auto. „Vidíš, ako nové. Pozri na ten krásny zadoček“, hladká striebornú metalízu. Začínajú sa pri nás pristavovať ľudia a...ja sa troška nakloním na stranu a zbadám...rozbite pravé predné sklo. Talianske nadávky sem asi písať nemôžem. Ale bolo ich dosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Áno, moja drahá Pavia, bola by si krásna. Kebyže nám niekto nevykradne auto a my nemusíme stráviť celé popoludnie vybavovačkami.

Namiesto tvojich krás, musím teraz obdivovať krásy príslušníkov talianskej polície. Z jednej stanice nás posielajú na druhú. Na druhej sú ešte viac leniví ako na prvej, a tak ideme na tretiu. Na tretej neviem z akého dôvodu, ale (sexy) príslušník v uniforme nemôže vyplniť tlačivo, tak čakáme ďalšie tri hodiny v parku na lavičke na jeho kolegu - sexy príslušníka v uniforme číslo 4.

Konečne!

„Čo sa stalo? Čo vám ukradli?“

Matossky nahlasuje rozbité okno, nefunkčné zapínanie bezpečnostných pásov, ukradnuté USBčko, nejaké papiere. A navigačný systém. Ten navigačný systém, ktorý asi týždeň po tom, čo si ho kúpil, niekde zapatrošil a doteraz ho nemôže nájsť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak mi z tohto plynie jediné mravné ponaučenie: „Keď s vami život vybabre, nedajte sa. Vybabrite s ním rovnako! Prípadne mu to vráťte dvojnásobne...“

“Pán policajt, ja som si teraz spomenul, že mi chýba aj zdvihák“.

eva heskova

eva heskova

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Momentálne sa volám FioreLino. FioreLino s jedným L - také špeciálne fioreLino. Nechcelo sa mi chodiť do práce. Tak som tu! O Taliansku som snívala presne tri mesiace. A to odvtedy, čo som sa na dovolenke na Sicílii ponorila do čarov zvonivej taliančiny a kúzla miestnych ľudí, ich úsmevov a bezstarostnosti... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu